افزایش همکاری های ایران و اروپا در زمینه انرژی
به نقل از خبرگزاری شینهوای چین، با کاهش تحریم های غرب علیه ایران، حجم مبادلات تجاری بین ایران و اروپا رو به افزایش است.
«میگوئل کانته» کمیسیونر اقدام آب و هوایی و انرژی اتحادیه اروپا برای آغاز به کار مجمع دو جانبه تجاری ایران و اروپا در زمینه انرژی های پایدار به تهران سفر کرده است.
این کمیسیون هدف از برگزاری نشست را آشنایی بیش از 50 شرکت اروپایی با 40 همتای ایرانی ذکر کرد تا زمینه برای همکاری های مشترک در بخش انرژی فراهم شود.
به گفته کانته، ما می خواهیم همکاری موفق اروپا با ایران را یک گام جلوتر ببریم و حوزه انرژی جایگاه مهمی در روابط آینده ما خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری ترند، «مریم والیشویلی» معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی گرجستان گفت: صادرات گاز از ایران به گرجستان امکان پذیر است و زیرساخت های لازم برای این امر وجود دارد، اما چنین قراردادهایی بین دو کشور هنوز منعقد نشده است.
والیشویلی خاطرنشان کرد: طرف ایرانی آمادگی خود را برای عرضه گاز به بازار گرجستان اعلام کرده است اما ما گاز آذربایجان را ترجیح می دهیم، زیرا این کشور بهتترین تامین کننده گاز برای بازار ما است.
وی افزود: طبق قوانین گرجستان، اگر بخش خصوصی تشخیص دهد که خرید گاز از ایران از نقطه نظر اقتصادی قابل قبول است، چنین قراردادهایی می تواند توسط شرکت های خصوصی منعقد شود وهیچ محدودیتی برای چنین قراردادهایی وجود ندارد.